Film Aladin(2019)...iz mog ugla

Kada postanemo roditelji pored svih drugih dobrih stvari koje ta uloga nosi,imamo priliku i da ponovo gledamo omiljene crtane filmove,bez da nas drugi gledaju kao neozbiljne.
Kako je mom sinu Aladin trenutno prvi na listi omiljenih crtanih filmova u prilici sam da ga i ja gledam ponekad i više puta dnevno.
Iako sam ovu priču iz "1001 noći"u poslednjih mesec dana sam gledala sigurno 30 puta,to me nije sprečilo da odgledam i najnoviji film o Aladinu,čija je premijera bila u maju ove godine.
Aladina možemo da pronađemo u mnogo interpretacija najrazličitijih produkcijiskih kuća. Danas pominjemo pravu Diznijevu verziju i poredimo crtani film koji smo svi kao deca bar jednom gledali i film iz 2019 godine.


Kako su izgledali 1992 a kako 2019
Već na samom početku,dok priča tek počinje,jasno nam je da se radi o visokobudžetnom filmu kompanije Dizni.U pozadini se čuje čuvena "Arapska noć",koja upotpunjuje celokupni utisak na jedinstven način.U prvih nekoliko scena(kao i u crtanom filmu),vidimo čarobnu pećinu koja je skoro 100% ista kao i nacrtana.Zajedno sa onim jezivim glasom pećine,koja se pojavljuje iz pustinjskog peska,dok glas duha Džinija upoznaje sve nas sa ovom bajkom i misterioznim gradom Agrabahom,gde se sama radnja filma i dešava.

Aladin(Mena Mesud) je i u filmu sitan,dobrodušni lopov,kome je krađa namirnica jedini način da preživi. Nije izostavljena ona najemotivnija scena,gde Aladin daje gladnoj deci sa ulice hleb koji je ukrao i zbog koga je dugo bežao čuvarima.Iako su Aladinov kostim izmenili i prilagodili modernom vremenu,ipak su vodili računa da se on ne razlikuje previše od stila odeće u kojoj smo navikli da vidimo Aladina.
Mena Mesud i Aladin Iz 1992

Naomi Skot  je svakako dočarala onaj jak i borbeni karakter Princeze Jasmin  koji dobro znamo.Iako Jasmin u crtanom filmu upoznajemo u palati,u filmu je prvi put vidimo na gradskoj pijaci.Sam film dosta prati priču ali ima i izmena.Kada je vidimo prvi put u palati,umesto onog legendarnog plavog kostima(koji tek kasnije oblači),vidimo je u prelepoj,roze-zlatnoj ,dugoj haljini,dostojnoj princeze.
Nestvarno lepa roze-zlatna haljina

Naomi Skot-Princeza Jasmin


Vil Smit je upotpunio celu priču svojom ulogom duha Džinija,koji se vrlo malo razlikuje od duha u crtanom filmu.I Izgled kostima i samo ponašanje skoro da je "prekopirao" do poslednjeg detalja.
Vil Smit kao Džini


Za mene nekako najneočekivaniji izbor glumca je za lik Džafara.Marvin Kenzari je dočarao onaj zao,arogantan ali i dvolični stav Džafara ali sam lično očekivala da će za tu ulogu da pronađu nekog mnogo starijeg glumca.Dok sam gledala prvi put film i još uvek nisam znala ko je ovaj glumac,na trenutak sam pomislila da je u pitanju Šon Vilijam Skot(Stifler iz Američke pite)kog nikako ne vidim u ulozi zlobnog Džafara.
Džafar-Crtani film i film Aladin 2019


Navid Nagaban je odlično odigrao ulogu Sultana,bez prevelikih odstupanja u glumi u odnosu na crtani film.Mislim da je većina nas ovde( bar podsvesno) očekivala da vidi Halita Ergenča(serija-Sulejman Veličanstveni).U crtanom filmu,Sultan je predstavljen kao nizak i debeo,dok je glumac Navid Nagaban visok i mršav(svakako mnogo viši od Jasmin),što nije slučaj u crtanom filmu.
Sultan-Aladin 1992 i 2019



Novi lik,koji nismo upoznali do sada videli je Dalija(Nasim Pedrad) princezina sluškinja i najbolja prijateljica,kasnije Džinijeva devojka.Nju jedinu nemamo sa kim da uporedimo jer je u drugim interpretacijama nema.
Dalija


Abu,Aladinov ljubimac i prijatelj je skoro isti kao u crtanom filmu.Simpatičan i smešan.Isto važi i za čarobni ćilim.
Abu i čarobni ćilim

Džafarov papagaj-Iako sam i crtani i film gledala mnogo puta,ime ovog papagaja nikako ne uspevam da upamtim.Razočaralo me je to što u filmu nije ni upola brbljiv i dosadan kao u crtanoj verziji.
Papagaj


Tigar Rodžer-Jedan od mojih omiljenih likova,u crtanom filmu je predstavljen kao Princezin jedini prijatelj.Međutim,ovde ona ima i druge prijatelje ,a Rodžer joj je više samo ljubimac,što mi se uopšte nije dopalo.Nekako mislim da njihovo prijateljstvo nije dovoljno dobro predstavljeno.
Tigar Rodžer


Najbolja scena-Po mom mišljenju,ne samo u ovom filmu,već jedna od najboljih koje sam uopšteno videla.Scena u kojoj Aladin,odnosno Princ Ali ide u palatu da zatraži princezinu ruku.Predobra muzika,specijalni efekti na najvišem nivou i nestvarno dobar,vanserijski performans plesača,učinili su da mi se ova scena ureže u pamćenje već posle prvog gledanja.
Za samo ovu scenu od 4 minuta,bilo je angažovano više od 3000 plesača,akrobata i pomoćnika.
Najbolja scena-Aladin 2019


Ne želim da otkrivam previše jer nisu svi kao ja bili prinuđeni da gledaju Aladina toliko puta. Mogu samo da kažem da ovaj film svakako vredi pogledati.Bez obzira da li ste ljubitelj bajki i romantike ili ne.

Fotografije:Google slike,Pinterest i Youtube

Коментари

Популарни постови са овог блога

Najbolje poruke i čestitke za rođendan

Dekoracija za Uskrs...Venčić od papira...

Srećan rođendan-na 15 jezika

Dekoracija za dvorište-cveće i ukrasi

Najbolje čestitke i poruke koje sam dobila za 8.mart

Ideje za poklon...

Kako pobediti loš dan?

Ruže od papira...kako napraviti....

Dekoracija za Uskrs-Uskršnje drvo(SLIKE+VIDEO)