Motivacija...Kako poštovati sebe...

       Kažu da je super kada nekoga usrećite,obradujete,izjavite ljubav...jeste,počnite od sebe.

       Zastanite na trenutak i razmislite:

-Koliko puta ste u sebi rekli "Ma nije bitno",a bilo je bitno?

-Koliko puta ste pomislili "Ma nema veze",a imalo je veze?


-Koliko puta ste mislili da će to što se loše osećate,zbog nekoga ili nečega da prođe,a nije prošlo?


   Ova tri pitanja sam ja sebi postavila u trenutku kada sam doživela neke stvari na koje(kako sam tada mislila) nisam mogla da utičem.
   Dok sam tražila rešenje za svoje tadašnje probleme,od jedne izuzete osobe sam čula rečenicu: "Nisu svi problemi na ovom svetu tvoji".Iako je  ovo bilo davno,tu rečenicu i taj dan pamtim,kao da je bio pre 5 minuta.
   Od tog trenutka,odlučila sam da stvorim granicu između svojih i tuđih problema.Odnosno, počela sam da pravim razliku između stvari za koje sam ja odgovorna i onih sa kojima nemam nikakve veze.
    Shvatila sam:

-Da nisam ja kriva zato što neko drugi ima loš dan,pa je neljubazan i neraspoložen.

-Nisam ja kriva zato što neko nije zadovoljan svojim poslom,ne radi kako treba,pa me popreko gleda jer sam se usudila da uđem baš u tu prodavnicu, kancelariju ili ordinaciju.(Više o ovome u mom tekstu "Exkurzija")

-Takođe,nije moja krivica,što neko nestručan bira osobe za rad u firmi svojih roditelja,a mene je odbio jer su mu moje ponašanje i stav antipatični,a to nema veze sa mojim profesionalnim sposobnostima.(Više o ovoj situaciji možete da pročitate u mom tekstu "Intervju za posao i sex").


    Zašto ovo pišem?Pišem da bi svi oni ljudi,koji se nađu u nekoj sličnoj situaciji, shvatili da nisu oni krivi za ponašanje drugih.Svako od nas može da bude odgovoran za osećanja ili neraspoloženje druge osobe,samo u slučaju kad nekoga direktno uvredimo ili povredimo i tada je u redu izviniti se.

     Naravno,to ne važi u situacijama u kojima iskazujemo svoje mišljenje,pa se nekome to ne sviđa,jer svako od nas na lično mišljenje ima pravo.Pravo na mišljenje je deo osnovnih ljudskih prava i  stičemo ga svojim rođenjem.

            Kada je u redu izviniti se drugoj osobi?

-Izvinite se drugoj osobi kada dođe do nekog nesporazuma(vašom krivicom),kako bi takve situacije izbegli u budućnosti.

-Kada kasnite ,iz bilo kog razloga.

-Kada iz nekog razloga niste uspeli da ispunite dogovor koji ste sa drugom osobom imali,a ona je ispunila svoj deo.

-Kada ne možete istog trenutka da uzvratite uslugu koju ste dobili od nekoga,biće vremena i druge prilike.

-Izvinite se i kada zbog svojih obaveza zapostavite ljude koje volite i koji vole vas i potrudite se da se to više ne dešava.(Ovo je verovatno najbitnija stvar).

           U kojim situacijama ne treba da se izvinjavamo?

-Nikad se ne izvinjavajte zbog svog mišljenja ili stava o nečemu.Imate pravo na svoj ugao gledanja,dopalo se to nekome ili ne.

-Ne izvinjavajte se ni kada nekome morate ili želite da kažete "NE".Sasvim je u redu da odbijete da uradite nešto što ne želite.(Više o tome kako reći "NE",u narednim tekstovima).

-Ni zbog svog izgleda,načina oblačenja,izbora frizure ili šminke.Ako se nekome ne dopada,taj neko može da bira,da se skloni od vas i da vas ne gleda.

-Ne treba ni da se izvinjavate zbog svog izbora partnera i prijatelja,odnosno ljudi kojima ste okruženi.Vi provodite vreme sa ljudima koje ste za sebe birali,ne neko drugi.

-Ni zbog svog nivoa obrazovanja.Diploma nije merilo inteligencije,nemojte  dozvoliti da vas ubede u suprotno.

-Zbog svoje finansijske situacije.Ako vam se ne dopada trenutno stanje na računu,to samo sami možete da promenite,niko drugi neće,prema tome,niko nema ni pravo da komentariše.

-Zbog "haosa" u kući.Vi provodite vreme u svom domu,gosti dođu i odu,pa ni ovo nemaju pravo da komentarišu.

-Zbog načina vaspitanja ili "nevaspitanja" dece.Svako od nas sa svojom decom provodi najviše vremena i najbolje ih poznaje.Drugi ljudi nemaju nikakvo pravo da se mešaju u način na koji odgajate  svoju decu.(O roditeljstvu iz mog ugla u nekom od narednih tekstova).

    Ja tek kad sam shvatila gore navedene stvari,(ima ih još,pisaću o njima u narednim tekstovima) počela sam da  cenim sebe.Važno je za početak da zapamtite da drugi ljudi nemaju pravo da vas osuđuju,po bilo kom pitanju(kao ni vi njih) i da u 99% slučajeva,ponašanje drugih osoba nema veze sa vama.Opet,ne dozvolite da vas ubeđuju u suprotno jer ima onih koji to svesno i namerno rade.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Najbolje poruke i čestitke za rođendan

Dekoracija za Uskrs...Venčić od papira...

Srećan rođendan-na 15 jezika

Dekoracija za dvorište-cveće i ukrasi

Film Aladin(2019)...iz mog ugla

Najbolje čestitke i poruke koje sam dobila za 8.mart

Ideje za poklon...

Ruže od papira...kako napraviti....

Kako pobediti loš dan?

Dekoracija za Uskrs-Uskršnje drvo(SLIKE+VIDEO)